Osteopathie en logopedie bij spraakproblemen. Spraakproblemen bij kinderen en osteopathie. Kinderen hebben vaak voor spraakproblemen logopedie, soms zit er ondanks de ondersteuning van de logopedie weinig vooruitgang in de spraakproblematiek. In zulke gevallen kan osteopathie helpen. Maarten Heemskerk, van Osteopathie Haarlem, behandeld deze klacht efficiënt met embryonaal geïntegreerde osteopathie.

Osteopathie en logopedie bij spraakproblemen

Dan is er bij Spraakproblemen bij kinderen en osteopathie de rol van de mond-/tongmotoriek. Dezelfde dynamiek in ons lijf die zorgt voor de daling van het hart zorgt ook voor de vorming van de mondbodem, Deze beweegt hierdoor naar beneden, dit zorgt ervoor dat onze tong naar achteren in onze mond wordt getrokken. Hierdoor kunnen we goed slikken en onze tong goed bewegen. Als dit verstoord is verslikken kinderen/baby’s zich nogal eens en zit hun tong vaak ver naar voren in de mond en steken ze die tong vaak veel naar buiten. Hierdoor wordt goed praten lastig. Aangezien deze ontwikkeling samengaat met het openen van het middenoor, door het opentrekken van de buis van Eustachius, zien we vaak beide beperkingen, slecht horen en spraakproblemen samen.

Ook hier is het osteopathisch losmaken van beperkende/vastzittende structuren voor deze ontwikkelingsdynamiek vaak voldoende om snel en structureel het spreken, en horen, te verbeteren. Vaak zien we dan een enorme vooruitgang in de logopedie, Maarten Heemskerk  werkt veel samen met logopedisten.

Als u wilt weten of osteopathie bij spraakproblemen bij uw kind kan helpen kunt u bellen (023 7200 920 / 06 141 80 360) of een bericht sturen.

.