Menstruatie pijn, menstruatieklachten en pijn bij de cyclus, kan osteopathie helpen? Veel vrouwen hebben rond de menstruatie last. Ze hebben o.a. buikpijn, buikkrampen en rugpijn. Ook stemmingswisselingen komen vaak voor.  Maarten Heemskerk, van Osteopathie Haarlem, gebruikt kennis van de embryonale vorming om te behandelen bij menstruatie pijn, menstruatieklachten en pijn bij de cyclus, kan osteopathie helpen?

Om te begrijpen waarom er zo vaak klachten zijn die met de cyclus te maken hebben is het heel Menstruatie pijn, menstruatieklachten en pijn bij de cyclus, kan osteopathie helpen?handig om eerst te begrijpen wat er gebeurt tijdens een menstruele cyclus. Aan het einde van een menstruatie gaat de baarmoederwand zich weer klaar maken voor de innesteling van een bevruchte eicel. Dit gebeurt doordat er baarmoederslijmvlies aangemaakt wordt. Door dit steeds dikker worden van de laag baarmoederslijmvlies gaat de baarmoeder zich in het kleine bekken naar links bewegen. Hierdoor moet de regio van het kleine bekken natuurlijk meebewegen, de eileider en eierstok rechts en ook de delen van de rechter dikke darm, moeten mee kunnen bewegen. In de 3 weken van opbouw van de slijmlaag wordt de baarmoeder steeds zwaarder en gaat ook steeds meer naar links kantelen. Hoe meer restricties er zijn in de regio van het kleine bekken, m.n. aan de rechterzijde van de baarmoeder,  hoe meer pijn dit kan veroorzaken in de buik en ook de rug kan pijn gaan doen hierdoor.

Als de menstruatie doorbreekt gaat het baarmoederslijmvlies afgevoerd worden. Dit betekent dat de baarmoeder minder zwaar wordt en weer terug naar haar uitgangspositie rechts gaat. Dit heeft dan vaak invloed op de pijnklachten. Maarten Heemskerk werkt in de praktijk in Haarlem met embryonaal geïntegreerde osteopathie. Dit is een efficiënte manier om menstruatie pijn, menstruatieklachten en pijn bij de cyclus te behandelen. Als u meer wilt weten hierover of als u wilt weten of behandeling zinvol zou zijn voor u kunt u bellen (023 7200 920 / 06 141 80 360) of een bericht sturen
.