Nek -, schouder – en armpijn, goed te behandelen met osteopathie

Nek -, schouder – en armpijn, goed te behandelen met osteopathie. Hoe kijkt osteopathie naar deze pijnklachten? En belangrijker, hoe kan dit behandeld worden? Maarten Heemskerk, van Osteopathie Haarlem, gebruikt kennis van de embryonale vorming om dit oorzakelijk te behandelen.

Om goed te snappen hoe pijn in de nek -, schouder – en armpijn ontstaan is het praktisch om het ontstaansproces van de nek, schouder en arm goed te bestuderen. Evolutionair kon pas het hoofd gedraaid en omhoogbewogen worden toen er longen ontstonden. Vissen hebben wel een wervelkolom in de nek maar ze hebben geen longen en kunnen daarom ook niet draaien met hun kop en die ook niet bewegen ten opzichte van hun romp. De groei van de longen is gaat ook samen met het ontstaan van de schoudergordel, die is weer het begin van de arm. Dus door de vorming van de longen kunnen we het hoofd bewegen tov de romp en hebben we ook armen.Nek -, schouder - en armpijn, goed te behandelen met osteopathie

Omdat de pijn ontstaat als de nek, schouder en arm niet goed meer kunnen bewegen, is het heel logisch om de processen die hebben geleid tot het ontstaan van deze structuren te onderzoeken en als die vastzitten te behandelen.

Het ontstaan van de long, uit de darm, is verantwoordelijk voor de beweeglijkheid van het hoofd tov de romp en de arm. Bij de behandeling van pijn in de nek -, schouder – en armpijn, goed te behandelen met osteopathie is de behandeling van de longen heel belangrijk. Omdat de longen door de ontwikkeling van het hart uit de darm worden getrokken/gezogen is bij de osteopathische behandeling van pijn in de nek, schouderpijn en armpijn ook de beweeglijkheid van het hart belangrijk. De daling van het hart wordt veroorzaakt door bewegingen die ontstaan in de darm. Meestal moet hier dan ook behandeld worden om de klachten effectief te verhelpen. Het zal duidelijk zijn dat de osteopathische behandeling van pijn in de nek, schouderpijn en armpijn voor iedereen die met deze klachten tobt vaak net weer even anders is.

Met embryonaal geïntegreerde osteopathie is het mogelijk om de oorzaken van nek -, schouder – en armpijn te behandelen. Als u vragen heeft hierover kunt u Maarten Heemskerk bellen (023 7200 920 / 06 141 80 360) of een bericht sturen.